Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Μπουρούσης: Λάθος χαρακτηρισμός, αλλά...


Συνέντευξη στον Παντελή Διαμαντόπουλο (ΦΩΣ)
Για τους διαλόγους του με τον Μάκη Ψωμιάδη και για τον περιβόητο χαρακτηρισμό του για τους αδελφούς Αγγελόπουλους μίλησε ο Γιάννης Μπουρούσης, ο οποίος τόνισε ότι ήταν λάθος, αλλά δεν θέλει να δικαιολογηθεί, καθώς ήταν η πίκρα του μεγάλη από τον αποκλεισμό του για ένα μήνα από τον Ολυμπιακό. Ποτέ στον ΠΑΟ δήλωσε ο παίκτης που άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής του στον Θρύλο. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στον Π. Διαμαντόπουλο.


Λοιπόν, Γιάννη, εγώ ούτε ανακριτής είμαι, ούτε δικηγόρος. Ο κόσμος όμως θέλει να μάθει οπωσδήποτε και την δική σου άποψη. Με απλά λόγια, τι έχει γίνει στην περιβόητη υπόθεση;

«Ήταν μια συνομιλία μου με τον κύριο Ψωμιάδη, ο οποίος είναι και πατέρας της κοπέλας μου. Όσον αφορά τον τρόπο που μιλάω, όλοι γνωρίζουν και πως μιλάω και τον χαβαλέ που μπορώ να κάνω. Αναφέρομαι ωστόσο σε κάτι εντελώς νόμιμο. Ό,τι έχω πάρει στη ζωή, ό,τι συμπλήρωμα διατροφής, είναι πάντα νόμιμο. Και στην εθνική και στις ομάδες μου, ουδέποτε, έχω ασχοληθεί με κάτι απαγορευμένο.

Μέσα από τις ομάδες, μπορεί να το διαβεβαιώσει και ο πρώην σύλλογός μου, ξέρουν ότι ελάχιστες φορές, πήρε συμπληρώματα. Το γνωρίζουν και αρμόδιοι και συμπαίκτες. Δεν ήμουν ποτέ υπέρ αυτού. Πήρα συμπληρώματα αυτή την φορά, αλλά τίποτε παράνομο. Για να ντοπαριστείς όπως λένε ή να πάρεις αυτού του είδους τα φάρμακα, πρέπει να πάρεις μια σειρά από απαγορευμένα.

Σταδιακή θεραπεία θέλει το ντοπάρισμα, αναγκάστηκα με αυτό που μου ‘τυχε να τα μάθω. Εγώ δεν είμαι κανάς τρελός να ασχοληθώ με κάτι τέτοιο. Γνωρίζοντας και τη ζημιά που μπορώ να πάθω. Για να παίξεις κάποια παιχνίδια καλά, δεν έχεις ανάγκη τέτοια πράγματα. Εγώ πήρα συμπληρώματα διατροφής, αποδεδειγμένα. Έκανα εξετάσεις, όλα τα χρόνια έκανα τεστ και ποτέ δεν υπήρξε κάτι εναντίον μου».

Όταν βγήκε ο πρώτος διάλογος στον «αέρα» πως το αντιμετώπισες;

«Πρώτα απ’ όλα με ψυχραιμία, αφού ήξερα ότι αυτό που είχα πάρει ήταν εντελώς καθαρό. Σίγουρα , εσκεμμένα κάποιοι στο όνομά μου να έδωσαν παραπάνω έμφαση σε αυτή την συνομιλία. Και αυτό αποδείχτηκε, μέσα από τα κανάλια, τα σάιτ και τις εφημερίδες».

Ναι ρε Γιάννη, αλλά δεν είναι και το πλέον συνηθισμένο να ακούγεται ένας διεθνής αθλητής να λέει «τελείωσε το φάρμακο». Δίκιο δεν έχω; Είναι και πως ακούγεται…

«Ναι συμφωνώ! Είναι λάθος μου και το λέω. Ο τρόπος που μιλάω, ο χαβαλές. Και μέσα στα αποδυτήρια, λέω τέτοια. Αντί να πω «φέρε ντεπόν», έχω πει «φέρε να φτιαχτούμε»! Τι σημαίνει; Και όλοι το ‘χουμε κάνει νομίζω. Κάποτε μου πε ένας παλιός παίκτης ότι έπιναν κοκά κόλα και έλεγαν «φέρε το φάρμακο να σωθούμε». Εντάξει, βγήκε η συνομιλία, αλλά κάνει [μπαμ] ότι κάποιοι ήθελαν να το προωθήσουν. Για να γίνει κακό και σε μένα αλλά και στον χώρο του μπάσκετ. Εκπροσωπούσα και μια ομάδα, ένα άθλημα. Δεν μου αρέσει καθόλου, αυτό που συνέβη. Ως την Αμερική έφτασε. Κάποιοι ήθελαν να κάνουν κακό και σε εμένα, για αυτό το θέμα, να κάνουν την κριτική τους και να ασχοληθούν πάρα πολύ με αυτό».

Θεωρείς ότι πέρα από την ουσία της έρευνας, κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν όλο αυτό το γεγονός σε βάρος σου;

«Ναι, σίγουρα. Παντελή εγώ αυτό που είπα την πρώτη μέρα ήταν το εξής: Αν τον πεθαμένο τον βάζουν τρία μέτρα κάτω από τη γη, εμένα με έβαλαν δεκαπέντε. Ξαφνικά. Από μια συνομιλία, που όντως είναι ύποπτη όπως ακούγεται… Εγώ αυτό που ξέρω όμως τώρα, είναι ότι έπαθα μεγάλη ζημιά , όχι μόνο ως επαγγελματίας, αλλά και ως άνθρωπος. Μέσα σε λίγα 24ωρα, ανατράπηκαν άδικα ένα σωρό πράγματα στη ζωή μου».

Αυτό θα σε ρώταγα. Αν εσύ την άκουγες. Και μίλαγα για παράδειγμα εγώ, με έναν άνθρωπο και έλεγα τα ίδια, δεν θα σου φαινόταν… κάπως;

«Ναι είναι ύποπτη, για όσους δεν γνωρίζουν. Όμως δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον αμέσως. Ξέρεις πόσα τηλεφωνήματα γίνονται και λέγονται διάφορα, είτε και στην πλάκα, είτε σοβαρά, είτε με φράσεις που χρησιμοποιούν άνθρωποι ως παρομοιώσεις; Θεωρώ ότι η δικαιοσύνη, θα πράξει σωστά. Από ‘και και πέρα, θα ξεκαθαρίσω το εξής: Εγώ δεν έχω αναφερθεί ποτέ στην οικογένειά μου. Ούτε νίκες έχω αφιερώσει, ούτε τίτλους, ούτε τίποτα. Όμως μόνο και μόνο, για την τόση στενοχώρια που ‘χουν περάσει αυτοί οι άνθρωποι, οι γονείς μου και τα αδέρφια μου, τους ορκίστηκα ότι δεν θα χαριστώ σε κανέναν που με έβλαψε. Σε κανέναν και όσο πάει… Όσο πάει, γιατί ξέρω ότι είμαι καθαρός, δεν έχω πάρει απαγορευμένη ουσία. Ναι, βγήκε μια συνομιλία, που φαίνεται όντως ύποπτη, αλλά εγώ ξέρω ότι αυτό που πήρα ήταν συμπλήρωμα διατροφής…»

Και πήρες τα συμπληρώματα της Καβάλας…

«Ακριβώς. Τι είναι ο κύριος Ψωμιάδης; Κανάς ειδικός και επιστήμονας για να μου δώσει κάτι απαγορευμένο;»

Εγώ έχω χρέος να στα ρωτήσω όλα, αφού αποτελούν τις φυσιολογικές απορίες του κόσμου. Εξάλλου μπορείς να ξεκαθαρίσεις τη θέση σου. Στον διάλογο ακούγεται ότι ούτε οι παίκτες της Καβάλας, μπορούσαν να κοιμηθούν…

«Το ξέρεις καλά, ότι συμβαίνει με όλους τους αθλητές. Κι επειδή υπάρχουν πολλοί έξυπνοι, που βγαίνουν αριστερά και δεξιά και λένε τα δικά τους, να πούμε ότι όταν τελειώνει ένας αγώνας το βράδυ, ή το απόγευμα, είναι αδύνατον για οποιονδήποτε αθλητή να κοιμηθεί. Και η υπερένταση, αλλά και τα συμπληρώματα. Δε γίνεται να δικαιολογηθώ παραπάνω για κάτι καθαρό. Τι άλλο να πω; Και τίποτε να μην πάρεις, πάλι μπορεί να τρέμεις από υπερένταση… Έχω γνωρίσει τόσους αθλητές, όπως έχω γνωρίσει και αθλητές στην ομάδα μου, που ‘χουν πάρει δικά τους συμπληρώματα, νόμιμα πάντα, από την Αμερική. Και τι έγινε; Απαγορευμένα είναι; Πως έχει ο καθένας έναν δικό του γυμναστή, έναν δικό του εργοφυσιολόγο; Ε, έτυχε κι εγώ, να πάρω κάποια συμπληρώματα από αυτά που έχουν πάρει και στην Καβάλα».

Έχετε μιλήσει με τον κύριο Ψωμιάδη;

«Όχι δεν έχω μιλήσει. Υπάρχουν στοιχεία, όλοι θα τα βρουν, το είπα από την πρώτη στιγμή, δεν υπάρχει κάτι απαγορευμένο… Εξάλλου, το τεστ με δικαίωσε, όλη τη σεζόν υπήρχαν τακτικοί έλεγχοι και από τον Ολυμπιακό».

Αυτό το θέμα σου ‘κανε τεράστια ζημιά. Παράλληλα, σε βοήθησε να δεις και κάποια άλλα πράγματα; Όπως για παράδειγμα να μάθεις ποιοι είναι οι φίλοι σου και ποιοι όχι;

«Καλή ερώτηση. Όπως ξέρεις, είμαι ένα παιδί έξω καρδιά. Τους είχα όλους δίπλα μου. Όχι γιατί είμαι ο Μπουρούσης και τους χρειαζόμουν. Αλλά γιατί ήμουν χαβαλές, γούσταρα την παρέα. Ποτέ δεν κοίταξα τα μεγάλα συμβόλαια, ούτε τα εκβίασα. Έπαιζα, μου τα πρόσφεραν και τα πήρα. Όπως κάνει κάθε αθλητής. Εγώ μετά από αυτό που έγινε Παντελή, θέλω να σου πω, ότι πάρα πολλοί εξαφανίστηκαν. Κοντινοί άνθρωποι, που ‘ταν κάθε μέρα μαζί μου. Μακριά, εξαφανίστηκαν! Και άτομα που θεωρούνταν δικά μου, έφτασαν στο σημείο να με κατηγορούν, δίχως να με έχουν ακούσει ακόμη. Δεν πειράζει. Μαθαίνεις από αυτά και προχωράς…»

Η καθημερινότητά σου, έχει αλλάξει;

«Η αλήθεια είναι, ότι από την μέρα που έχει γίνει αυτό, δεν θέλω να κυκλοφορώ. Να μη δίνω δικαιώματα. Είμαι αντιδραστικός άνθρωπος, μπορεί κάποιος να μου πει κάτι και να τσακωθούμε. Ούτε στον γάμο του Σπανούλη δεν πήγα. Του το είπα, κατάλαβε ο Βασίλης, δεν είχα τη διάθεση να εμφανιστώ. Έχω διαβάσει τόσες μέρες τι γράφουν τα μπλογκ, τα σάιτ, όλα αυτά και τα μελετήσαμε με τους δικηγόρους και τον μάνατζέρ μου. Του εξήγησα του Κώστα Παπαδάκη από την πρώτη στιγμή, ότι δεν πήρε τίποτε απαγορευμένο. Του ξεκαθάρισε [Κώστα, αν νομίζεις ότι έχω κάνει κάτι παράνομο, μπορείς να αποχωρήσεις]. Μου είπε [Γιάννη ξέρω δεν σε αφήνω, ξέρω τι παιδί είσαι]. Και έτσι συνεχίζουμε…»

Και η συνέχεια επί του θέματος;

«Τώρα ασχολούνται οι δικηγόροι. Και θέλω να τελειώνουμε, γιατί μου έγινε μεγάλο κακό. Δεν είναι μόνο ο Ολυμπιακός, είναι το ηθικό κομμάτι το δικό μου. Μόλις τελειώσει, αυτοί που μου δημιούργησαν τα προβλήματα, δεν θα μείνουν έτσι. Και δεν το λέω απειλητικά…»

Έκανες κάποιες εξετάσεις, με πεντακάθαρο αποτέλεσμα. Πολλοί λένε ότι έπαιξε ρόλο το πέρασμα των ημερών…

«Ναι, το έχω ακούσει. Πρώτα απ’ όλα, η εξέταση έγινε 16 μέρες μετά το τέλος του πρωταθλήματος. Οι δημοσιογράφοι το προκαλούν, όπως έλεγαν κάποιοι ότι μέσα στη σεζόν ήμουν ντοπέ και με κάλυπτε ο Ολυμπιακός. Και απορώ γιατί ακόμη ο Ολυμπιακός δεν έχει κινηθεί προς τους συγκεκριμένους. Υπάρχουν και στοιχεία, όλα τα έχω…»

Επίσης, ειπώθηκε ότι και ο μήνας της σιωπηρής τιμωρίας, αποφασίστηκε για τον συγκεκριμένο λόγο. Θες να τοποθετηθείς και για αυτό;

«Φυσικά. Τότε ακούστηκαν πάρα πολλά. Είχα ενημερώσει τον μάνατζέρ μας, τον Τόμιτς. Του είπα [Μίλαν, ακούγονται πολλά. Ότι είμαι ντοπαρισμένος , ότι έχω τσακωθεί με τον κόουτς, ότι έχουμε βριστεί, χίλια δυο]. Δεν το λέω σα δικαιολογία, αλλά τότε, μέσα μου κάτι άλλαξε για την ομάδα. Όχι τους συμπαίκτες μου και τον κόσμο. Όχι τη φανέλα. Αλλά για την λειτουργία. Και δεν πάω να βγω από πάνω, να στο ξεκαθαρίσω…»

Μα δεν ανακρίνεσαι, πες ό,τι νιώθεις…

«Αυτό που έγινε, ήταν πως βγήκα έναν μήνα έξω και κάποιοι έλεγαν ότι είμαι ντοπαρισμένος. Πριν συμβεί αυτό όμως, επτά- οχτώ μέρες πριν έγινε ξαφνικός έλεγχος από τη wada και εξεταστήκαμε εγώ και ο Μαυροκεφαλίδης. Βγήκαν λοιπόν και μίλαγαν για ντόπες και ζητούσαν εξηγήσεις από την ομάδα μου. Πως ολόκληρη wada, ολόκληρος οργανισμός κάλυψε εμένα; Γίνονται αυτά; Μόνο και μόνο, όταν το διάβασα, τρελάθηκα. Απορώ πως ο Ολυμπιακός δεν κινήθηκε για όλους αυτούς που έριξαν τόση λάσπη. Έχω τα πάντα. Έχω αποκόμματα, έχω αποτελέσματα εξετάσεων, έχω τα χαρτιά της wada και μόλις τελειώσει η περιπέτεια, θα ασχοληθώ με όλους αυτούς που είπαν ή έγραψαν. Είναι πάρα πολύ σοβαρό για εμένα. Ο Ολυμπιακός δεν έκανε κάτι. Για να τα λέω λοιπόν όλα, ήταν στραβό το κλήμα το έφαγε και ο γάιδαρος , όταν με έβγαλαν έναν μήνα έξω και δεν κατάλαβα ποτέ γιατί συνέβη».

Μα αυτά που ειπώθηκαν τότε δεν κάλυψαν τις απορίες σου;

«Όχι. Πρώτα απ’ όλα, ρωτήθηκε ο προπονητής στην συνέντευξη Τύπου, γιατί δεν ήμουν στο γήπεδο και απάντησε [ρωτήστε τον Μπουρούση]. Και οι ίδιοι μου ‘χαν πει να μην πάω στο γήπεδο. Ο μάνατζερ της ομάδας το γνωρίζει και όλοι. Μετά βγήκαν κάποιες εφημερίδες και έγραφαν [ο Μπουρούσης δεν πάει στην ομάδα]. Κι εγώ είχα πάει στο Καραϊσκάκη το Σάββατο, δεν ήθελα να πάω στην δική μου ομάδα; Μέσα μου πώς να νιώσω μετά;»

Και πάμε ξανά στον διάλογο με τον Μάκη Ψωμιάδη. Υπάρχει ένας χαρακτηρισμός για τους προέδρους…

«Σίγουρα είναι μια ιδιωτική συνομιλία, αλλά βγήκε προς τα έξω. Θεωρώ ότι αυτοί που έδωσαν το συγκεκριμένο κομμάτι , όπου αναφέρομαι στους προέδρους, ήθελαν εσκεμμένα να το κάνουν. Ωστόσο, ήταν λάθος μου, πρέπει να το πω. Αλλά δίχως να θέλω να δικαιολογηθώ, επαναλαμβάνω, ότι για να φτάσω σε αυτό το σημείο, έπαιξε μεγάλο ρόλο η πίκρα που ‘χα για τον μήνα που πετάχτηκα εκτός ομάδας. [Μα τι έκανα γαμώ το στανιό μου;] αναρωτιόμουν κάθε μέρα και είχα πίκρα για όλους, με πείραξε απίστευτα. Εδώ έναν χρόνο πριν, επί Γιαννάκη, όντως είχαν γίνει κάμποσα, είχα αντιδράσει άσχημα και το παραδέχομαι. Παρεμπιπτόντως , να πω επειδή δεν το έκανα ως τώρα, ότι ευχαριστώ πολύ τον κόουτς Γιαννάκη που με βοήθησε.  Ήμουν πολύ χειρότερος σε θέμα συμπεριφοράς. Ήθελα να παίζω, φώναζα, αντιδρούσα, το στυλ μου δεν ήταν σωστό. Όλοι έχουν τα πιστεύω τους, αλλά ευχαριστώ τον Γιαννάκη. Επανέρχομαι, ο χαρακτηρισμός ήταν λάθος μου, σε μια ιδιωτική συνομιλία βέβαια, όποιος κι αν είναι αυτός , θα σου φύγει κάτι παραπάνω. Αλλά έπαιξε ρόλο ο διωγμός μου. Έπαιξε ρόλο! Ήμουν 25 μέρες και διάβαζα διάφορους να γράφουν, τον κόσμο να απορεί [τι έκανε ο …αλήτης, ο κακός Μπουρούσης, ο έτσι, ο αλλιώς] και κανείς δεν μου είπε ποτέ. Στράβωσα λοιπόν και έτυχε να μιλήσω έτσι σε έναν άνθρωπο. Βγήκε ο διάλογος έξω και αυτό ήταν όλο…»

Και πας στην απολογία και τι λες;

«Μου έστειλαν ένα εξώδικο, έγραψα ένα υπόμνημα, το παρέδωσα και έφυγα…»

Μετά τι περίμενες; Φανταζόσουν το διαζύγιο;

«Το να μείνω στην ομάδα ήταν απίθανο. Να πω επίσης, ότι σε μια άλλη συνομιλία μου με τον κύριο Ψωμιάδη, γιατί ο καθένας ό,τι θέλει βγάζει προς τα έξω, μου έλεγε ο άνθρωπος [μη στενοχωριέσαι, μην χαλιέσαι με κανέναν]. Ξέρει αυτός καλά, τι έχω τραβήξει και με πήρε να με ενθαρρύνει. Λίγοι στάθηκαν δίπλα μου. Ακόμη και συμπαίκτες μου ελάχιστοι στάθηκαν κοντά. Να σου αναφέρω ένα περιστατικό;»

Φυσικά…

«Πριν δυο χρόνια στο ΣΕΦ, έβριζαν τον Γιαννάκη και τον Παπαλουκά. Επειδή ήμουν χρόνια στην ομάδα , πήγα κι αρπάχτηκα στην εξέδρα, γιατί έβριζαν τον αρχηγό της ομάδας και τον προπονητή. Δεν κατηγορώ κανέναν, απλά παράπονα έχω. Εγώ είχα μπει μπροστινός και τσακώθηκα με δυο- τρεις από τους πιο φανατικούς οπαδούς μας, άσχετα αν τώρα με τα παιδιά αυτά είμαστε οι καλύτεροι φίλοι. Γιατί τους μίλησα, τους εξήγησα και κατάλαβαν. Θα ‘θελα και με εμένα να ήταν κάποιοι κοντύτερα. Τα ίδια και με τον Μίλος. Κι αυτός δεν κρύφτηκε. Βγαίναμε μπροστινοί σε όλα. Όχι για να το παίξουμε μάγκες, αλλά έτυχε να το πονάμε όλο αυτό. Κάποιοι μπορεί να ήταν [να πάρουμε τα λεφτά μας και γεια σας] εγώ όμως κακά τα ψέματα, δεν το είδα ποτέ έτσι. Δεν ήμουν έτσι. Ήθελα να ξεχωρίζω, να προσπαθώ, αλλά να μην είμαι κότα!»

Και για να φτάσουμε στην… ταμπακιέρα, το διαζύγιο από τι επήλθε;

«Σίγουρα η συνομιλία έπαιξε τεράστιο ρόλο. Αν ήταν μόνο η υπόθεση για το συμπλήρωμα διατροφής μάλλον δεν θα υπήρχε και θέμα, όμως ο χαρακτηρισμός, έπαιξε τεράστιο ρόλο. Κι όπως λύθηκε η συνεργασία, δεν μπορώ να κρατήσω κακία. Πράξαμε, ό,τι θα μπορούσε να πράξει ο καθένας να πράξει».

Τελικά, ο Μπουρούσης γκρινιάζει πολύ;

«Ναι, όταν αισθάνομαι ότι αδικούμε. Έτσι είναι ο χαρακτήρας μου. Μπορεί να επηρεάζει και η όλη ατμόσφαιρα. Είσαι στον Ολυμπιακό, πρέπει να πάρεις το πρωτάθλημα, να κατακτάς τίτλους. Η πίεση που σου δημιουργεί η ομάδα, σε αναγκάζει να βγεις μπροστά. Όλα αυτά. Ήμουν έτσι και έγινα περισσότερο στον Ολυμπιακό…»

Με τα πρόστιμα;

«Πίστευα ότι θα έτρωγα πρόστιμο για τις μέρες που με έβγαλαν εκτός ομάδας, αλλά δεν με κάλεσαν καν σε απολογία. Και δεν ξέρω ακόμη τι έγινε».

Και γιατί να μην είναι δηλαδή μια κίνηση του προπονητή, για να σε πιέσει αγωνιστικά να γίνεις καλύτερος; Γιατί το απορρίπτεις αυτό το ενδεχόμενο;

«Το να είμαι εκτός τελείως;»

Ναι, γιατί όχι;

«Δεν το έχω ξανακούσει ποτέ. Εγώ ξέρω, ότι αν θες να τον τσιτώσεις τον άλλο, τον έχεις μαζί σου, κάνει προπόνηση και τον αφήνεις έξω από τα παιχνίδια. Δεν τον κόβεις από όλους. Χίλιες φορές να μου έλεγε [δεν μου κάνεις σαν παίκτης, δούλεψε], παρά αυτό που συνέβη και το οποίο έδωσε αφορμές να τρώω τις λάσπες που σου ανέφερα πιο πριν».

Υπήρχαν πράγματα που ‘θελες να πεις και κρατιόσουν;

«Ναι μετά το 20μερο που [έφαγα] βέβαια. Όλα αυτά τα σκηνικά, με είχαν πειράξει. Φέτος είχαν την καλύτερη χρονιά μου. Και μουγγός στα παιχνίδια. Τι να πούμε για άλλους δηλαδή…»

Το παράπονό σου δηλαδή από τον Ίβκοβιτς, είναι αυτός ο μήνας…

«Ναι. Δε λέω κάτι άλλο. Όμως με κάλεσε στο γραφείο του και μου είπα κάποια πράγματα, που τώρα δεν θέλω να τα πω. Και καλύτερα να μην τα πω, εξάλλου, δεν έχουν και καμία σημασία, αφού τώρα πια έφυγα. Συνεπώς, καταλαβαίνεις και τι μου είπε…»

Ότι θα φύγεις…

«Δεν θέλω να πω κάτι… »

Εγώ ξέρω, ότι μετά από αυτό το 20μερο, έπαιξες πάρα πολύ καλά, οπότε δεν μπορώ να χρεώσω στον προπονητή, ότι δεν σου ‘κανε καλό καψώνι. Στα λέω όλα… Δε γίνεται να μην λέμε κι αυτά που βλέπει όλος ο κόσμος.

«Εγώ όταν επέστρεψα είπα στον εαυτό μου [Γιάννη αφοσιώσου στην ομάδα, δώστα όλα και φύγε]. Το ‘χα μπει και σε δυο- τρεις συμπαίκτες μου: [Μάγκες εγώ θα προσπαθήσω να τα δώσω όλα. Για εσάς και τον κόσμο. Για κανέναν άλλον. Και το καλοκαίρι θα φύγω. Παντελή, όταν τραυματίστηκε ο Νεστέροβιτς, ξέρεις πως αλλάξαν όλα; Ξαφνικά, κάποιοι μέσα στην ομάδα με είδαν πιο όμορφα. Όχι! Εγώ δεν θέλω έτσι».

Θεωρείς λοιπόν, ότι υπήρχε εις βάρος σου κλίμα κι αν ο Ράσο ήταν καλά, όπως και να ‘παιζες, θα ‘χε βγει το διαζύγιο… Και με εισήγηση του προπονητή;

«Ναι, θα τελείωνε η σεζόν και θα συζητούσαμε για το πώς θα λύσουμε το συμβόλαιο με τα λεφτά, τους όρους και όλα τα σχετικά… Μα εγώ θα άφηνα και τα 200 χιλιάρικα, που έγραφαν ότι θα τα πάρω και άλλα τέτοια. Δε λέω ότι έχω βγάλει πολλά λεφτά, ούτε ότι η οικογένειά μου είναι πλούσια. Εγώ δεν έκλεψα ποτέ λεφτά. Όμως από τη στιγμή που δεν αισθανόμουν καλά μέσα μου, η κατάσταση ήταν δεδομένη. Τα πάντα ξεκίνησαν από τον μήνα που έμεινα έξω. Έτσι ήρθαν όλα. Και για τους προέδρους ότι αισθάνθηκα, επαναλαμβάνω δεν το λέω ως δικαιολογία, από εκεί ξεκίνησε. Γιατί εγώ έλεγα [πηγαίνετέ με σε απολογία και πείτε μου], αλλά τίποτα…»

Έτυχε να μιλήσεις καθόλου με τους πρόεδρους;

«Τους ενόχλησε ο μάνατζέρ μου για αυτό το ζήτημα τότε και του απάντησαν ότι είναι θέμα του προπονητή. Όμως μετά, κάθομαι και ακούω [ρωτήστε τον Μπουρούση γιατί δεν ήρθε] και ενώ με είχαν ενημερώσει να μην πάω στο γήπεδο, ε, γίναμε ρόμπα δεύτερη φορά στον κόσμο του Ολυμπιακού. Αυτά τα ξέρουν όλοι. Αν είναι ψέματα, ας τα διαψεύσουν. Δεν είναι δικαιολογία πάντως, το ξαναλέω, για αυτό που έγινε στον διάλογο. Και ότι λέω πάντα το πιστεύω. Όπως και αυτό που είπα για την εθνική…»

Και τώρα κλήθηκες στην εθνική και τι θα κάνεις; Το χέρι;

«Δεν θα τρελάνουμε τον κόσμο. Να λένε ότι τη μια λέω έτσι και την άλλη αλλιώς. Θέλω να εξηγούμαι. Έχω ήδη αρχίσει εντατική θεραπεία, δεν είναι καλά το χέρι και το ξέρουν όλοι. Θα προσπαθήσω όμως να πάω στην εθνική ομάδα, γιατί δε γίνεται να ξεχάσω».

Τι πράγμα;

«Από την πρώτη στιγμή που έγινε η ιστορία αυτή, και ο κύριος Βασιλακόπουλος και ο κύριος Κολοκυθάς, με πήραν τηλέφωνο και ενδιαφέρθηκαν. Μου ξεκαθάρισαν ότι με πιστεύουν. Και κυρίως, μου είπαν ότι αν το πρόβλημα στο χέρι μου είναι σοβαρό, δεν χρειάζεται να το πιέσω. Προσπαθώ, κάνω τα πάντα να προλάβω. Πιστεύω να τα καταφέρω…»

Αν γυρνούσε πίσω ο χρόνος τι θα άλλαζες;

«Θα σου πω την αλήθεια. Θα άλλαζα τις στιγμές που ήμουν πάρα πολύ τραυματίας και συνέχιζα να παίζω.. Δεν το ‘κανα για να το παίξω ήρωας. Απλά την αύρα του κόσμου ήθελε να την ανταποδώσω. Δεν θα ξεχάσω κάτι. Είχα τον ιό Η1Ν1 δέκα μέρες και έπαιξε στον τελικό του κυπέλλου. Κερδίσαμε και έφυγα κατ’ ευθείαν για το νοσοκομείο, να βάλω ορούς. Έλεγα σε κάποιους ότι θα παίξω και με 40 πυρετό. Και το έκανα».

Η πιο αξέχαστη στιγμή;

«Ο κόσμος μας και οι αντιδράσεις του, στα καλά ματς. Σε αυτά που ήταν στο γήπεδο. Που να το δεις αυτό αλλού; Η αύρα που βγάζει, όσα σου μεταφέρουν. Δεν ξέρω αν θα το συναντήσω ξανά. Δεν ξέρω πως είναι και στο Μιλάνο…»

Ναι καλά, τώρα σώθηκες… Ξέχνα το!

«Ναι σωστά. Κακά τα ψέματα, ο Ολυμπιακός έχει τον κόσμο για να παθιάζεσαι παραπάνω. Να θες να παίξεις και με ένα πόδι, αν το έχεις μέσα σου».

Ποιος ήταν ο καλύτερος προπονητής για εσένα;

«Όλοι είναι καλοί προπονητές, αλλά από τη στιγμή που δεν πήραμε πρωτάθλημα και αυτοί και εμείς, θεωρούμαστε αποτυχημένοι. Κάποιοι βγήκαν και είπαν, ότι πριν κανά μήνα είχα πει αποτυχημένο τον κύριο Ίβκοβιτς. Λάθος, δεν είπα κάτι τέτοιο. Ξεκαθάρισα πως αποτυχημένοι ήμασταν όλοι, εκ του αποτελέσματος. Κι εγώ παίζω».

Καλύτερος συμπαίκτης;

«Βασιλόπουλος…»

Απωθημένο που σου έμεινε; Εύκολη απάντηση ε;

«Ναι, το πρωτάθλημα…»

Και τώρα που εδώ και μια εβδομάδα είσαι εκτός Ολυμπιακού, για πες μας τι φταίει και δεν κατακτήθηκε τόσα χρόνια;

«Πολλά. Λέμε για τους διαιτητές και όντως υπάρχει ιστορία. Αλλά ένα κομμάτι ήταν και της ομάδας. Φέτος θεωρώ ότι χάθηκε η μεγαλύτερη ευκαιρία. Και το 2007 με το περίφημο no call. Αλλά και φέτος. Είχαμε την μεγαλύτερη ευκαιρία, να βάλουμε τις βολές, να πάρουμε το πλεονέκτημα και μετά δεν θα το χάναμε. Δεν έγινε…»

Μεγαλύτερο παράπονό σου; Ο μήνας αυτός που έμεινες έξω;

«Ναι, απ’ όλα τα χρόνια, αυτό. Δίχως λόγο κι αφορμή, με έβριζε κι ο κόσμος γιατί θεωρούσα ότι είχα κάνει κάτι. Έλεγαν για τα λεφτά που παίρνω και άλλα τέτοια. Ε, άρχισα να σκέφτομαι χίλιες φορές να παω στο εξωτερικό, να μην προκαλώ ούτε για τα λεφτά, ούτε για τίποτα».

Τι θα σου λείψει περισσότερο;

« Ο κόσμος μας και σίγουρα το Καραϊσκάκη, γιατί πήγαινα και έβλεπα μπάλα. Πολλά παιχνίδια και το ευχαριστιόμουν με την ψυχή μου…»

Ε, τώρα να πηγαίνεις να βλέπεις Μίλαν ή Ίντερ…

«Το ίδιο είναι;»

Εξαρτάται πως το ρωτάς, γιατί αν ανοίξουμε αυτή την κουβέντα, θα πάρεις εσύ συνέντευξη από εμένα…

«Ναι σωστά, πάντως εμένα αυτά θα μου λείψουν».

Πως έγινε τελικά με το Μιλάνο;

«Υπήρχε το ενδιαφέρον και ένα παραπάνω συν για εμένα, ήταν η παρουσία του Φώτση. Θα υπάρχει κι άλλος ένας βρε αδερφέ. Εμένα, είναι η πρώτη φορά που μου [κάθεται] να περάσω τα σύνορα. Ο Αντώνης είναι καλός παίκτης και καλός φίλος, γνωριζόμαστε χρόνια. Μέτρησε, όπως μέτρησε η διάθεση των Ιταλών. Με πήρε ο Σκαριόλο, με πίστεψε και συμφώνησα».

Εκτός από την Κίμκι και το Μιλάνο, υπήρξε κάτι άλλο;

«Ναι, η Φενέρ, αλλά είχαν προβλήματα με τις ποδοσφαιρικές ιστορίες στην Τουρκία και δεν μπορούσαμε να περιμένουμε. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Φώτη Κατσικάρη που από την πρώτη στιγμή μου είπε [Γιάννη σε θέλω] και ήταν μάλιστα πολύ καλά τα λεφτά. Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Ηλία Ζούρο, που με ήθελε στην Ζαλγκίρις».

Και τώρα Ιταλία, μόδα, φινέτσα, επίπεδο και… ηρεμία. Το βλέπεις έτσι;

«Ναι, είναι η πρώτη μου φορά. Έχω μιλήσει με τον Ζήση που είναι στη Σιένα και μου είπε [Γιάννη εδώ είναι δουλειά, μπάσκετ και ηρεμία]».

Οπότε κι αυτός δεν πολυσκέφτεται την επιστροφή;

«Νομίζω όχι…»

Θα σε ρωτήσω για κάποιους και μου απαντάς, μ’ όποιον τρόπο θες. Ξεκινάμε, Καζλάουσκας:

«Ήρεμος προπονητής και σε κάνει να χαίρεσαι το άθλημα».

Γκέρσον;

«Όπως ο Καζλάουσκας…»

Τι; Ήρεμος;

«Ναι, δεν ήταν στην τσίτα. Ήρεμος ήταν…»

Γιαννάκης;

«Άνθρωπος της δουλειάς και προσπαθεί κάθε μέρα να σε βελτιώσει περισσότερο»

Ίβκοβιτς;

«Άγριος με την καλή έννοια , θέλει να κερδίζει πάντα, έχει τη φιλοσοφία του και τα πιστεύω του»

Ομπράντοβιτς;

«Από τους κορυφαίους…»

Αγγελόπουλοι;

«Έχουν όνειρα πολλά. Θεωρώ ότι έκαναν κάποια λάθη στον σχεδιασμό , πιστεύω ότι δεν θα φύγουν από την ομάδα. Σίγουρα θέλουν να ρίξουν το μπάτζετ, δεν πρέπει όμως να αφήσουν την ομάδα. Θα ‘ναι κρίμα. Επενδύουν και αγαπάνε τον Ολυμπιακό».

Σπανούλης:

«Θέλει να πρωταγωνιστεί, να παίζει, να παίρνει τίτλους. Ήξερε τι έκανε στην μεταγραφή του, έβαλε νέους στόχους και θέλει να φτάσει ψηλά με τον Ολυμπιακό».

Τσίλντρες;

«Εξαιρετικό παιδί και συμπαίκτης και φίλος. Έτυχε η συγκυρία, πήρε πολλά λεφτά και ήρθε…»

Κλέιζα;

«Τρελός σαν κι εμένα…»

Έλληνες διαιτητές;

«Υπάρχουν καλοί, υπάρχουν και κακοί. Κάποιες στιγμές με αδίκησαν, έχασα τίτλους…»

Θα ‘θελες να ξανάρθεις στην Ελλάδα; Είτε Ολυμπιακό, είτε Παναθηναϊκό, δεν ξέρω… Εσύ θα πεις.

«Μα εδώ είχαν ακουστεί, ότι προσπαθούσα να φύγω από τον Ολυμπιακό επίτηδες, για να πάω στον Παναθηναϊκό. Δεν θα πήγαινα ποτέ στον Παναθηναϊκό. Είσαι σε μια μεγάλη ομάδα; Τέλος. Δε γίνεται να πας στην αντίπαλη. Εκεί που σε φτύνουν, δε γλύφεις. Μεγάλη ομάδα ο Παναθηναϊκός, αλλά δεν θα ήθελα ποτέ να πάω. Μπορεί μετά από κάποια χρόνια να γυρίσω στον Ολυμπιακό…»