Εφιαλτικό είναι πλέον το κόστος ταξιδιού για τους εκδρομείς που θα επιλέξουν να μετακινηθούν με τα αυτοκίνητά τους είτε προς την ηπειρωτική Ελλάδα, είτε ακόμη χειρότερα προς τα νησιά, καθώς οι τιμές των διοδίων, καυσίμων και ναύλων, έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Ειδικά η τιμή των διοδίων, μετά και τις τελευταίες αυξήσεις, τείνει να γίνει η πιο επώδυνη δαπάνη, αφού σε ορισμένες διαδρομές αγγίζει το 40-50% του ποσού που ο οδηγός δαπανά για ....
βενζίνη.
Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι εκτός από την τιμή της βενζίνης, που είναι το κυρίως «χαράτσι» που πρέπει να πληρώσει όποιος θέλει τα ταξιδέψει, το τελευταίο κύμα παραθεριστών που θα εγκαταλείψει το «κλεινόν άστυ» για τον Δεκαπενταύγουστο, πρέπει να συνυπολογίσει στα έξοδα και το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να καταβάλει για διόδια.
Σκάνδαλο βεβαίως αποτελούν οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν πανάκριβα διόδια, για το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν δρόμους ημιτελείς, ή που δεν έχει αρχίσει ακόμη η αναβάθμιση ή επισκευή τους.
46,4 ευρώ για την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή...
Σε μία από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της Ελλάδας, αυτήν των Αθηνών –Θεσσαλονίκης, τα διόδια, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ισοδυναμούν με ένα ημερομίσθιο. Για να πάμε και να επιστρέψουμε στην Θεσσαλονίκη, από έναν δρόμο ο οποίος είναι ημιτελής, θα υποχρεωθούμε να πληρώσουμε 46,4 ευρώ, όσο δηλαδή αμείβεται ένας εργαζόμενος για εργασία δύο ημερών.
Διαδρομή Αθήνα -> Θεσσαλονίκη
1-Σταθμός Διοδίων Αφιδνών 2,05
2-Σταθμός Διοδίων Θήβας 2,50
3-Σταθμός Διοδίων Τραγάνας 2,40
4-Σταθμός Διοδίων Αγίας Τριάδας 1,55
5-Σταθμός Διοδίων Πελασγίας 2,60
6-Σταθμός Διοδίων Μοσχοχωρίου 2,90
7-Σταθμός Διοδίων Μακρυχωρίου 1,00
8-Σταθμός Διοδίων Πυργετού 2,30
9-Σταθμός Διοδίων Λεπτοκαρυάς 3,10
10-Σταθμός Διοδίων Μαλγάρων 2,80
Διαδρομή Θεσσαλονίκη -> Αθήνα
1-Σταθμός Διοδίων Μαλγάρων 2,80
2-Σταθμός Διοδίων Λεπτοκαρϋας 3,10
3-Σταθμός Διοδίων Πυργετού 2,30
4-Σταθμός Διοδίων Μακρυχωρίου 1,00
5-Σταθμός Διοδίων Μοσχοχωρίου 2,90
6-Σταθμός Διοδίων Πελασγίας 2,60
7-Σταθμός Διοδίων Αγίας Τριάδας 1,55
8-Σταθμός Διοδίων Τραγάνας 2,40
9-Σταθμός Διοδίων Θήβας 2,50
10-Σταθμός Διοδίων Αφιδνών 2,05
Το ποσό αυτό θα προστεθεί στα έξοδα βενζίνης που για ένα μέσο αυτοκίνητο, για το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, δηλαδή για διαδρομή 1.000 χιλιομέτρων αγγίζει τα 120-130 ευρώ.
Μια τετραμελής οικογένεια με ένα αυτοκίνητο μέσης κατανάλωσης 1.600 κυβικών για να ταξιδέψει από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή για διαδρομή 1.000 χιλιομέτρων και μέση τιμή της απλής βενζίνης περίπου 1,70 ευρώ, θα υποχρεωθεί να πληρώσει για καύσιμα και διόδια περί τα 200 ευρώ ή 50 ευρώ το άτομο.
Για μια αντίστοιχη διαδρομή Αθήνα-Ιωάννινα, μια απόσταση περίπου 950 χιλιόμετρων, με λιγότερα διόδια στο δρόμο, αλλά με το κόστος της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, όπου από τις 11 Ιανουαρίου η τιμή διοδίου για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι 11,80 ευρώ το ταξίδι υπολογίζεται γύρω στα 180 ευρώ. Αυτό γιατί η βενζίνη στη δυτική Ελλάδα είναι ακριβότερη, με τα πρατήρια να πωλούν με τιμές πάνω από 1,80-1,85. Μικρότερο είναι το κόστος για όποιον κινηθεί στον άξονα μέχρι Πάτρα ή Καλαμάτα. Στην περίπτωση αυτή το ταξίδι υπολογίζεται από 95 ως 105 ευρώ.
Πανάκριβα τα ναύλα και στα πλοία
Για μία τετραμελή οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει στην Ρόδο, πρέπει να πληρώσει 130 ευρώ το άτομο, με επιστροφή και 250 ευρώ το αυτοκίνητο, δηλαδή σύνολο 770 ευρώ, ένα ολόκληρο μηνιάτικο.
Πολύ φθηνα, αντιθέτως, είναι τα ναύλα για την Κρήτη, όπου μπορεί κάποιος να ταξιδέψει με τιμές που αρχίζουν από 20-25 ευρώ.
Το ίδιο ισχύει και για τα αεροπορικά εισητήρια γενικώτερα, αφού αν κάποιος αγοράσει εγκαίρως, θα βρει προσφορές που αρχίζουν από 70-80 ευρώ με επιστροφή, για προορισμούς εντός Ελλάδος.
Πηγή Αντι-Νέα Τάξη Πραγμάτων
Ειδικά η τιμή των διοδίων, μετά και τις τελευταίες αυξήσεις, τείνει να γίνει η πιο επώδυνη δαπάνη, αφού σε ορισμένες διαδρομές αγγίζει το 40-50% του ποσού που ο οδηγός δαπανά για ....
βενζίνη.
Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι εκτός από την τιμή της βενζίνης, που είναι το κυρίως «χαράτσι» που πρέπει να πληρώσει όποιος θέλει τα ταξιδέψει, το τελευταίο κύμα παραθεριστών που θα εγκαταλείψει το «κλεινόν άστυ» για τον Δεκαπενταύγουστο, πρέπει να συνυπολογίσει στα έξοδα και το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να καταβάλει για διόδια.
Σκάνδαλο βεβαίως αποτελούν οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν πανάκριβα διόδια, για το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν δρόμους ημιτελείς, ή που δεν έχει αρχίσει ακόμη η αναβάθμιση ή επισκευή τους.
46,4 ευρώ για την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή...
Σε μία από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της Ελλάδας, αυτήν των Αθηνών –Θεσσαλονίκης, τα διόδια, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ισοδυναμούν με ένα ημερομίσθιο. Για να πάμε και να επιστρέψουμε στην Θεσσαλονίκη, από έναν δρόμο ο οποίος είναι ημιτελής, θα υποχρεωθούμε να πληρώσουμε 46,4 ευρώ, όσο δηλαδή αμείβεται ένας εργαζόμενος για εργασία δύο ημερών.
Διαδρομή Αθήνα -> Θεσσαλονίκη
1-Σταθμός Διοδίων Αφιδνών 2,05
2-Σταθμός Διοδίων Θήβας 2,50
3-Σταθμός Διοδίων Τραγάνας 2,40
4-Σταθμός Διοδίων Αγίας Τριάδας 1,55
5-Σταθμός Διοδίων Πελασγίας 2,60
6-Σταθμός Διοδίων Μοσχοχωρίου 2,90
7-Σταθμός Διοδίων Μακρυχωρίου 1,00
8-Σταθμός Διοδίων Πυργετού 2,30
9-Σταθμός Διοδίων Λεπτοκαρυάς 3,10
10-Σταθμός Διοδίων Μαλγάρων 2,80
Διαδρομή Θεσσαλονίκη -> Αθήνα
1-Σταθμός Διοδίων Μαλγάρων 2,80
2-Σταθμός Διοδίων Λεπτοκαρϋας 3,10
3-Σταθμός Διοδίων Πυργετού 2,30
4-Σταθμός Διοδίων Μακρυχωρίου 1,00
5-Σταθμός Διοδίων Μοσχοχωρίου 2,90
6-Σταθμός Διοδίων Πελασγίας 2,60
7-Σταθμός Διοδίων Αγίας Τριάδας 1,55
8-Σταθμός Διοδίων Τραγάνας 2,40
9-Σταθμός Διοδίων Θήβας 2,50
10-Σταθμός Διοδίων Αφιδνών 2,05
Το ποσό αυτό θα προστεθεί στα έξοδα βενζίνης που για ένα μέσο αυτοκίνητο, για το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, δηλαδή για διαδρομή 1.000 χιλιομέτρων αγγίζει τα 120-130 ευρώ.
Μια τετραμελής οικογένεια με ένα αυτοκίνητο μέσης κατανάλωσης 1.600 κυβικών για να ταξιδέψει από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή για διαδρομή 1.000 χιλιομέτρων και μέση τιμή της απλής βενζίνης περίπου 1,70 ευρώ, θα υποχρεωθεί να πληρώσει για καύσιμα και διόδια περί τα 200 ευρώ ή 50 ευρώ το άτομο.
Για μια αντίστοιχη διαδρομή Αθήνα-Ιωάννινα, μια απόσταση περίπου 950 χιλιόμετρων, με λιγότερα διόδια στο δρόμο, αλλά με το κόστος της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, όπου από τις 11 Ιανουαρίου η τιμή διοδίου για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι 11,80 ευρώ το ταξίδι υπολογίζεται γύρω στα 180 ευρώ. Αυτό γιατί η βενζίνη στη δυτική Ελλάδα είναι ακριβότερη, με τα πρατήρια να πωλούν με τιμές πάνω από 1,80-1,85. Μικρότερο είναι το κόστος για όποιον κινηθεί στον άξονα μέχρι Πάτρα ή Καλαμάτα. Στην περίπτωση αυτή το ταξίδι υπολογίζεται από 95 ως 105 ευρώ.
Πανάκριβα τα ναύλα και στα πλοία
Για μία τετραμελή οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει στην Ρόδο, πρέπει να πληρώσει 130 ευρώ το άτομο, με επιστροφή και 250 ευρώ το αυτοκίνητο, δηλαδή σύνολο 770 ευρώ, ένα ολόκληρο μηνιάτικο.
Πολύ φθηνα, αντιθέτως, είναι τα ναύλα για την Κρήτη, όπου μπορεί κάποιος να ταξιδέψει με τιμές που αρχίζουν από 20-25 ευρώ.
Το ίδιο ισχύει και για τα αεροπορικά εισητήρια γενικώτερα, αφού αν κάποιος αγοράσει εγκαίρως, θα βρει προσφορές που αρχίζουν από 70-80 ευρώ με επιστροφή, για προορισμούς εντός Ελλάδος.
Πηγή Αντι-Νέα Τάξη Πραγμάτων
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου