Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011

Οι Έλληνες έχουν άγνοια των κινδύνων του αλκοόλ


Ενας στους δέκα νέους ηλικίας 17 έως 24 ετών καταναλώνει αλκοόλ σε καθημερινή βάση, ενώ το ποσοστό αυτό στον γενικό πληθυσμό ανεβαίνει στο 14%, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 800.000. Συχνή, 2-3 φορές την εβδομάδα, είναι η κατανάλωση αλκοόλ για το 50% του πληθυσμού. 

Παρά την αρκετά στενή σχέση των Ελλήνων με το αλκοόλ, παρατηρείται άγνοια κινδύνου για το τι πραγματικά είναι αλκοολισμός, τα συμπτώματα και τις επιπτώσεις του στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Τη σχέση των Ελλήνων με το αλκοόλ επιχειρεί να καταγράψει η 1η πανελλήνια έρευνα γνώσης για το αλκοόλ που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Νηφάλιοι - στην υγειά μας» με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με τη συμβολή του κ. Κ. Ζαφειρόπουλου, επίκουρου καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της κ. Β. Βράνα, επίκουρης καθηγήτριας στο ΤΕΙ Σερρών.

Το χαμηλό επίπεδο γνώσης σχετικά με το αλκοόλ αποδεικνύεται μέσα από σειρά στοιχείων που καταγράφονται στην έρευνα. Μόλις το 43% των Ελλήνων γνωρίζει ότι το αλκοόλ είναι εξαρτησιογόνος ουσία, ενώ το 30,2% δεν γνωρίζει εάν επιτρέπεται να καταναλώνουν αλκοόλ παιδιά και έφηβοι. Μάλιστα, αυτό το 30% δείχνει σχετική «ανοχή» στην κατανάλωση αλκοόλ από παιδιά για παράδειγμα σε γιορτές. Πολύ επικίνδυνο, ειδικά για τις νεαρές ηλικίες, είναι το ότι μόνο το 35,1% του πληθυσμού γνωρίζει ότι τα αεριούχα αλκοολούχα ποτά (τύπου breezer) που πωλούνται και στα περίπτερα περιέχουν αλκοόλ 4%, δηλαδή όσο και μια φιάλη μπίρας. Τέσσερις στους δέκα απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν, ενώ το 22,2% υποστήριξε ότι περιέχουν ελάχιστη και αβλαβή ποσότητα αλκοόλ.

Τι θα μπορούσε να γίνει για να ενισχυθεί η ενημέρωση; 

Η πρόταση της προέδρου των «Νηφαλίων» κ. Σ. Ξανθογιώργου όχι μόνο είναι ενδιαφέρουσα, αλλά και συνάδει με το περιεχόμενο του Ευρωπαϊκού Καταστατικού Χάρτη για το Αλκοόλ τον οποίο έχει συνυπογράψει από το 1994 και η Ελλάδα. Κάθε χρόνο το κράτος εισπράττει από τον φόρο στο αλκοόλ περί το μισό δισ. ευρώ. Το 1% του εισπραττόμενου φόρου θα πρέπει να επενδύεται σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης, συμβουλευτικούς σταθμούς, κέντρα απεξάρτησης και επιμόρφωση των ειδικών.
Πηγή "radar-gr"